Oferta

diagnoza/konsultacja logopedyczna – podczas całego badania logopeda / terapeuta obserwuje dziecko podczas zabaw swobodnych, słucha samodzielnych wypowiedzi dziecka, które świadczą o rozwoju zasobu słownictwa dziecka. Wizyta, spotkanie konsultacyjne kończy się przedstawieniem rodzicowi wniosków z przeprowadzonego badania. Logopeda informuje o wadach wymowy, które są słyszalne lub nie oraz o potencjalnych zagrożeniach w rozwoju mowy. Rodzicowi / opiekunowi, w dalszej cześci, proponuje się ewentualną terapię tłumacząc, na czym będzie polegać.

terapia wad wymowy – podczas spotkań logopeda organizuje tak ćwiczenia, aby obejmowały pracę nad poprawą zaburzeń mowy. Terapeuta rozwija również zasób słownictwa dziecka oraz poprzez ćwiczenia powiększa świadomość językową dziecka, m.in. ćwiczenia słuchu fonematycznego, kształtowanie form gramatycznych.

terapia zaburzeń mowy i komunikacji:

  • pomoc w zaburzeniach ze spektrum autyzmu (terapia przygotowana indywidualnie dla dziecka),
  • pomoc w afazji dziecięcej, alalii, opóźnionym rozwoju mowy,
  • pomoc przy zespole Downa i innych zespołach genetycznych,

terapia osób jąkających się polegająca przede wszystkim na terapii logopedycznej, łączącej metody ćwiczenia słuchowego, artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego wraz z możliwością wpływania na procesy znajdujące się u podstaw mówienia.

wczesna interwencja logopedyczna polegająca na wczesnym rozpoznaniu wad i zaproponowaniu odpowiedniej terapii logopedycznej.

terapia dzieci z wadami słuchu, do której logopeda ma do wyboru wiele metod, które może wykorzystywać w swojej pracy. Wśród najczęściej wykorzystywanych metod to metody werbalne, do których możemy zaliczyć lingwistyczne, psychologiczne, filologiczne, pedagogiczne oraz tzw. pozawerbalne takie jak rysunkowe, muzyczne, taneczno-muzyczne, wzrokowo-słuchowo-dotykowe.

wspomaganie terapii mutyzmu poprzez umożliwienie działania dziecku, nie wykonujemy zadań za dziecko .

praca z dziećmi nadpobudliwymi i z zaburzeniami koncentracji uwagi,

zapobieganie i terapia dysleksji:

  • dla dzieci przedszkolnych z grupy ryzyka dysleksji,
  • dla dzieci w wieku szkolnym z trudnościami w nauce czytania i pisania,

przygotowanie szkolne dla dzieci w wieku przedszkolnym:

  • nauka czytania,
  • nauka pisania,
  • ćwiczenia psychofizycznych funkcji poznawczych (ćwiczenia pamięci, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej).